کشف 400 میلیون تن سنگ مس در عنبرآباد
خبرگزاری فارس: استاندار کرمان از کشف 400 میلیون تن سنگ مس در شهرستان عنبرآباد خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اسماعیل نجار شامگاه یکشنبه در دیدار با رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: استان کرمان با داشتن استعدادها و توانایی فراوان با مشکلات زیادی مواجه است.
وی افزود: استان کرمان با داشتن 183 هزار کیلومتر مربع و 3 میلیون نفر جمعیت با پراکندگی زیادی روبهرو است.
نجار با بیان اینکه استان کرمان بهشت معادن ایران است، تصریح کرد: بیش از 50 نوع کانی از جمله آهن، مس و تیتانیوم در این استان وجود دارد که در نوع خود بینظیر است.
وی با اشاره به اینکه هنوز اکتشاف زیادی در سطح استان صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: در مطالعهای در شهرستان عنبرآباد 400 میلیون تن سنگ معدن کشف کردند.
استاندار کرمان بیان کرد: استان کرمان در زمینه کشاورزی نیز ظرفیتهای خوبی در بخشهای پسته، خرما، مرکبات و گردو حرف نخست را در کشور میزند.
وی با اشاره به ظرفیتهای فراوان گردشگری و آثار باستانی دیار کریمان عنوان کرد: در استان تفرجگاههای فراوانی وجود دارد اما از ظرفیتها به خوبی استفاده نشده است و توازن در سرمایهگذاری در استان برقرار نیست.
نجار گفت: قریب 14 سال برداشت بسیار منفی از سفرههای زیرزمینی انجام شده است و 1.1 میلیارد برداشت منفی سالانه استان است.